Dr. İNCİ VURAL BERAAT ETTİ

Dr. İNCİ VURAL BERAAT ETTİ.

Ağrı Devlet Hastanesi’nde zorunlu hizmetini yapmakta iken “görevini yerine getirmediği” suçlamasıyla Ağrı Cumhuriyet savcısının .açmış olduğu davanın  21 Kasım 2008 yapılan ikinci duruşmasında Dr. İnci Vural beraat etti.

Dr. İnci Vural’ın TPD Hukuk danışmanları Avukat Ziynet Özçelik ile Avukat Semra Demir tarafından savunulduğu duruşmada Dr. İnci Vural’ın yanısıra, TPD Merkez Yönetim Kurulu adına Genel Başkan Dr. Şeref Özer, Ağrı Askeri hastanesinden Mehmet Ak, TPD Erzurum Şubesinden Dr. Püren Akçalı ve Dr. Gökhan Sarısoy ile Ağrı Devlet Hastanesi hekimlerinden oluşan 15 kişilik bir grup hazır bulunmuştur.

Saat 21.45’de başlayan duruşmada savcı, dosyanın ve tanıkların ifadelerinin incelenmesi sonucunda Dr. İnci Vural’a isnat edilen suçun geçekleşmemiş olduğunun anlaşıldığını, ayrıca hastaneye yatırılan bir hastanın güvenliğini sağlama görevinin doktora değil güvenlik güçlerine ait bir yükümlülük olduğunu bu nedenle de İnci Vural’ın beraatini talep ettiğini belirtmiştir.

İnci Vural’ın ve avukatlarımız Ziynet Özçelik ile Semra Demir’in savunmalarından sonra, hakim Dr. İnci Vural’ın beraatine karar vermiştir.

İnci Vural davası, bu sonucuyla ileride olabilecek  benzerlerine örnek bir dava olmasının yanısıra meslek onurunu korumak için Türkiye Psikiyatri Derneğinin merkezi, şubeleri ve üyeleri arasındaki kenetlenme ve dayanışmanın güzel bir örneği olmuştur.